Rawatan peremajaan wajah yang paling popular dan berkesan

Setiap wanita memahami bahawa masa mudanya tidak kekal. Untuk mengekalkan kulit anda dalam keadaan baik, anda perlu kerap melawat pakar kecantikan. Hanya penjagaan muka profesional boleh membantu meminimumkan kesan negatif gaya hidup tidak sihat, persekitaran, tekanan dan kurang tidur pada keadaan kulit. Hanya terima kasih kepada prosedur peremajaan kosmetik adalah mungkin untuk menghentikan proses penuaan dan pelunturan kulit dengan berkesan.

Pakar kecantikan moden menawarkan wanita pilihan besar prosedur peremajaan yang berbeza. Hanya juruteknik yang berkelayakan akan menentukan yang terbaik untuk anda. Untuk melakukan ini, dia menilai umur, jenis kulit dan keadaan kulit. Penjagaan yang betul akan membantu anda mengelakkan pisau bedah pakar bedah plastik. Pilih hanya salun yang terbukti supaya anda boleh mengelakkan akibat negatif.

Mesoterapi

Peremajaan kulit muka suntikan

Mesoterapi adalah prosedur di mana pakar menggunakan jarum kecil untuk menyuntik suntikan atau kompleks vitamin di bawah kulit. Ubat sedemikian dipilih secara individu untuk setiap pesakit. Pakar kecantikan akan dengan mudah menentukan masalah yang anda hadapi, dan kemudian memilih satu atau ubat lain. Mesoterapi berkesan membantu meremajakan kulit, menghilangkan keradangan dan jerawat.

Petunjuk untuk prosedur ini termasuk:

  • Kemunculan kedutan;
  • Kulit pudar dan kendur;
  • Kulit berliang, kering atau berminyak;
  • Parut, bintik-bintik penuaan, jerawat;
  • Urat labah-labah, rosacea, dagu berganda;
  • Perubahan dalam kulit daripada merokok;
  • Beg dan bulatan di bawah mata.

Sebelum melakukan mesoterapi, adalah perlu untuk berunding dengan pakar kecantikan. Pakar kemudiannya menentukan masalah sedia ada, tahap kerosakan dan juga memilih cara yang paling optimum untuk menyelesaikannya. Dia juga perlu memahami dengan tepat bahawa anda tidak mempunyai kontraindikasi terhadap manipulasi sedemikian. Anda perlu memberitahu doktor anda tentang semua penyakit kronik anda, ubat-ubatan, dan tindak balas alahan.

Mesoterapi sendiri mengambil masa yang lama. Selepas terdedah kepada krim kebas, kulit dirawat dengan antiseptik. Selepas itu, pakar menyuntik sedikit ubat di bawah kulit menggunakan jarum halus. Ingat, proses itu sendiri agak menyakitkan. Sekiranya anda mempunyai ambang rendah untuk kesakitan, lebih baik menolak prosedur sedemikian. Secara purata, suntikan mengambil masa 1-1. 5 jam.

Peremajaan foto

Photorejuvenation kulit muka

Peremajaan foto adalah prosedur inovatif untuk meremajakan kulit wajah. Intipati kesan ini adalah tindakan sinaran inframerah pada kulit. Dengan memanaskan semua lapisan dermis, peredaran darah meningkat dengan ketara dan pengeluaran kolagen dan elastin meningkat. Anda juga boleh menghilangkan bintik-bintik penuaan dan urat labah-labah dengan bantuan peremajaan foto.

Selepas penggunaan pertama, anda akan melihat bahawa kulit anda menjadi lebih sekata, keanjalan kulit telah meningkat dan kekeringan telah berkurangan.

Biasanya prosedur ini dilakukan apabila:

  • Kemunculan perubahan berkaitan usia pertama;
  • kulit yang tidak sihat;
  • Jeragat atau bintik penuaan;
  • Kulit bermasalah;
  • Jerawat;
  • Urat labah-labah;
  • Liang yang diperbesarkan;
  • Garis ungkapan.

Hanya jika anda mengikuti semua cadangan doktor, anda boleh mendapatkan kesan maksimum dari prosedur untuk photorejuvenation muka.

Tiada tempoh pemulihan selepas kesan sedemikian, tetapi anda hanya akan dapat menilai keputusan selepas beberapa minggu. Kontraindikasi terhadap prosedur sedemikian termasuk kehamilan dan penyusuan, serta kehadiran tumor malignan.

Botox

Botox adalah ubat berasaskan toksin botulinum yang tidak aktif. Ia disuntik ke dalam kumpulan otot yang berbeza, di mana mereka berehat dan tidak dapat berusaha sendiri. Ini memungkinkan untuk menyingkirkan atau mengurangkan garis ekspresi. Prosedur ini sesuai untuk semua wanita, ia benar-benar selamat dan tidak mempunyai kontraindikasi. Kesan pengenalan Botox berlangsung selama 3-6 bulan, tetapi lebih lama dengan pentadbiran yang lebih lama.

Biasanya, prosedur sedemikian ditunjukkan dalam kes berikut:

  • Dengan kedutan yang jelas di antara kening dan di dahi;
  • Apabila kaki gagak muncul;
  • Dengan pembentukan lipatan nasolabial.
Gambar wanita sebelum dan selepas peremajaan kulit muka

Prosedur ini hanya mengambil masa 10-15 minit, selepas itu orang itu kembali ke cara hidup biasa mereka. Anda tidak akan melihat apa-apa keputusan serta-merta selepas pengenalan - kesannya hanya boleh dinilai selepas 10-14 minggu. Selepas beberapa bulan, apabila otot mengecut, dos botox mesti diulang. Pakar kecantikan memanggil prosedur ini prosedur menghilangkan kedutan yang paling berkesan.

Botox tidak melicinkan sepenuhnya garis ekspresi dalam, tetapi ia boleh mengurangkannya dengan mudah.

Untuk menyembuhkan kulit, botox biasanya ditambah dengan terapi dengan mana-mana kompleks vitamin atau suntikan berasaskan asid hyaluronik. Ia mengekalkan kelembapan dalam kulit, yang melicinkan kedutan dan menjadikannya kurang kelihatan.

Kulit kimia

pengelupasan kimia untuk peremajaan kulit

Pengelupasan kimia adalah kaedah peremajaan wajah tanpa pembedahan yang paling biasa. Intipatinya terletak pada pembubaran lapisan kulit berkeratin yang mengganggu metabolisme normal. Di samping itu, prosedur sedemikian mengaktifkan kerja lapisan dalam dermis, mempercepatkan pengeluaran kolagen dan elastin, supaya kulit menjadi lebih elastik dan elastik.

Dengan bantuan pengelupasan kimia, anda boleh memperbaiki kulit anda, menghilangkan garis ekspresi dan mengetatkan liang-liang anda.

Untuk mencapai kesan pengelupasan kimia, satu siri prosedur diperlukan, yang terdiri daripada 5-9 sesi. Pakar memberi jaminan bahawa kesan sedemikian pada kulit tidak berbahaya sama sekali, keesokan harinya anda kembali ke cara hidup biasa anda. Ambil perhatian bahawa prosedur sedemikian sesuai untuk peremajaan hanya apabila terdapat tanda-tanda utama penuaan.

Biasanya pengelupasan kimia ditetapkan dalam kes berikut:

  • Dengan kedutan halus dan meniru;
  • Dengan bintik-bintik penuaan dan liang yang diperbesarkan;
  • Dengan kaki gagak dan lipatan nasolabial.

Proses itu sendiri mengambil masa kira-kira 1 jam.

Semasa sesi, anda akan merasakan sensasi yang tidak menyenangkan yang menunjukkan kerja aktif bahan.

Pada akhir prosedur, sedikit persiapan pelembap dan menenangkan digunakan pada kulit. Anda perlu membenarkan kira-kira 1-2 minggu untuk tempoh pemulihan: pada ketika ini adalah penting untuk memakai cermin mata hitam, memohon ubat anti-radang pada kulit, dan berhenti menggunakan kosmetik.

Anda hanya boleh menilai keputusan pengelupasan kimia selepas 2-3 minggu. Prosedur ini mempunyai kesan tidak langsung - ia hanya membantu untuk mengaktifkan proses pembaharuan kulit. Dengan bantuan pembersihan sedemikian, wajah akan menjadi lebih menarik, lembut dan licin. Untuk kesan terbaik, prosedur sedemikian perlu diulang sekurang-kurangnya 2 kali setahun. Terdapat pelbagai jenis pengelupasan kimia; pakar kecantikan akan membantu anda memilih pilihan terbaik.